MEDICAL FLOSSING

Most már Szegeden is!

Amennyiben Önnek már van PhysioVit kártyája, akkor erre a képzésre a tanfolyami díj most 49.290 Ft helyett 42.000 Ft.

• FÁJDALOM CSÖKKENTÉSE
  • MOZGÁSTERJEDELEM NÖVELÉSE
  • FASCIA LETAPADÁSOK MEGSZÜNTETÉSE
  • REGENERÁCIÓ
  • SIKER A KEZELÉSEKBEN
  • 2 PERCES KEZELÉSSEL!

Mi  a Flossing? Mi a Medical Flossing?

Flossing egy új, rehabilitációs/sportrehabilitációs terápiás irányzat, amely kiválóan alkalmazható önállóan, un. flosstréning alkalmazásával, vagy kombináltan egyéb terápiákkal (pl. manuálterápia). A koncepció egy speciális méretű, vastagságú és rugalmasságú gumiszalag individuális, egyénre adaptált alkalmazására épül, amely a rehabilitációban elterjedve patológiás szöveti folyamatok stoppolása, javítása, a gyógyuláshoz szükséges regeneráció gyorsítása, támogatása útján valósulhat meg.

A flossing és ezáltal a szalag alkalmazásának egyik fontos alapelve szerint a rehabilitációban megforduló páciensek jelentős részénél a fájdalom, kötőszöveti (fascia) feszesség, mozgásbeszűkülés, izomerő csökkenés, vagy a túlterhelés miatti krónikus gyulladások a fasciaháló különböző formájú és súlyosságú letapadásának , csavarodásának, összetapadásának stb. következményei. Ilyenkor a háló rétegei egymáshoz képest elcsúszva, deformálódva crosslinkek által "összetapadva" gátolják a szöveti regeneráció, ezáltal pedig a rehabilitáció sikerességét. A szövetben megrekedt folyadék a nyomást fokozva erősíti a fájdalom-feszesség-szöveti tónus egymásra hatásának ördögi körét azt eredményezve, hogy a terapeuta megreked a rehabilitációban, a páciens pedig a gyógyulás útján. Be van határolva a ROM (Range of Motion) mértéke, a mozgással járó fájdalmak felerősödnek, a rendszeres testmozgás, gyógytorna ellenére megvannak az un. maradványtünetek. a kontraindikációk figyelembe vétele mellett alkalmazott szakszerű medical flossing technika és flosstréning együtt kiváló és gyors hatást ér el a crosslinkek "szakítása, a mobilitás növelése és a fájdalom csillapítása terén.

Mi a teendő? Mi az elsődleges szempont, feladat?

• Crosslinkeket meg kell szüntetni.
  • Szöveti tónust csökkenteni kell.
  • Folyadék elvezetésének lehetőségét javítani kell.
  • A vérkeringést az érintett területen javítani kell.
  • Beszűkült ROM-ot növelni kell.
  • Az izom teljesítményét javítani kell.

Itt kerül előtérbe - ezeknek a szempontoknak akár 2 percen belüli megvalósításánál - a Medical Flossing, vagy más néven un. Voodoo kompressziós terápia. Attól függően, hogy a terapeuta megállapítja az szöveti elváltozás jellegét, típusát, súlyosságát, az elváltozás következményeit, a páciens szöveteinek terhelhetőségét és ellenőrzi a terápia kivitelezhetőségének lehetőségét (kontraindikáció van, vagy nincs) gumiszalagot teker az érintett testrészre, az elváltozás függvényében más-más nyújtottsági arányban.

A Flossing-szalag kompressziót biztosít, azonban ennek mértéke függ az elváltozás súlyosságától. A szalag felhelyezése rendkívül individuális, függ attól, mit szeretne a kezelő elérni, tehát a meglévő profi szakmai ismeretekre épül. (pl. fiziológia, patológia, funkcionális anatómia, sebgyógyulási folyamatok a különböző szöveteknél, sportrehabilitációban fontos szöveti elváltozás jellegzetességei stb.). A képzés anyaga ezt elemezve prezentálja a különféle felhelyezési lehetőségeket.

Bővebb leírás, időpontok és kedvezmények itt...