+36 1 471 1435, +36 1 790 9900 | « Online ügyfélszolgálat NYITVA: 900 - 1800. | Nyitvatartás »
Proprioceptiv Physiotape® Alaptechnikák tanfolyam (PPTA)

A kineziotape, kineziológiai tapasz (kinesiology tape) szakszerű használatát kiemelt fontosságúnak tartjuk, hiszen ez a rugalmas, hosszanti irányban nyújtható, akril ragasztóréteggel bevont tapasz kiváló a rehabilitációban, sportrehabilitációban a mindenkor alkalmazott terápia hatékonyságának fokozására. Segítségükkel gyorsabban csökkenthető a fájdalom, növelhető a spasztikus izmok lazítási intenzitása, az ödéma csökkentése, hatékonyabbá tehető az izomerősítés a korrekcióknak köszönhető szenzoros stabilizálásnak köszönhetően, ugyanakkor a szenzoros stabilizáció segít a hypermobil, vagy instabil ízületeknél a pozíció és az izmok helyes működésének megéreztetésében stb. A hatásokat hosszasan lehetne még sorolni.

Kineziológiai tapasz leggyakrabban  használatának leggyakoribb előnyei:

• FÁJDALOM CSÖKKENTÉSE
  • MOZGÁSTERJEDELEM NÖVELÉSE
  • FASCIA LETAPADÁSOK MEGSZÜNTETÉSE
  • REGENERÁCIÓ
  • DUZZANAT CSÖKKENÉS
  • SZENZOROS STABILIZÁLÁS
  • TONIZÁLÁS
  • IZOMZAT LAZÍTÁS

Helyesen alkalmazva az eszköz csodákra képes, helytelen használat esetén azonban a különféle problémák léphetnek fel. Ezek közül a leggyakoribb:

• A tape nem fejti ki az elvárt hatást, az eredmény (pl. fájdalom csökkenése) elmarad.
  • Amennyiben a ragasztás technikája nem alkalmazkodik az anyag, illetve a bőr rugalmasságához, abban az esetben a tapasz hamarabb leesik. Annak ellenére, hogy az anyag minősége jó, a ragadási hatékonyság csökken.
  • Tisztítás és szőrtelenítés nincs meg, a hatás elmarad.
  • A ragasztási technika nem alkalmazkodik az anyag rugalmasságához, bőrirritációk léphetnek fel. Ilyenkor sokan gondolják azt, hogy a tapasz allergiás bőrreakciót váltott ki, vagy ragadást segítő kiegészítő anyagot kell a bőrre helyezni, holott "csak" a megválasztott ragasztási technika nem volt helyes!

Testünk második bőrének tekintett tapek használatával még eredményesebbé tehető a betegkezelés. Azonban egy fontos szabályra mindenképpen szeretnénk felhívni a figyelmet. Soha nem tekintjük a taping kezelést csak önállóan adható terápiának. Sportsérülések, izomfájdalmak, ízületi panaszok, belső szervi megbetegedések (pl. asthma), ödémák, meridiánok stb. kezelésénél az éppen aktuálisan alkalmazott egyéb terápiás lehetőségek rendkívül hatékony kiegészítő eszközének tekinthető. Számos területen használjuk őket attól függően, milyen elváltozást, problémát, diagnózist állapítunk meg a pácienseknél. Mivel többféle ragasztási forma létezik egy-egy adott probléma tapelésére, mindig azt tartjuk szem előtt, hogy melyik technikával tudunk az adott betegnél a lehető leghatékonyabban, tapek bevonásával segíteni. Ennek megfelelően választjuk ki a tape színét, a ragasztás formáját, a ragasztandó terület nagyságát.

Egy egyszerű példa arra vonatkozóan, hogy a kineziológiai taping kezelésnél is fontos az ok-okozati összefüggések feltárása. Sacroiliacalis ízület fájdalma esetén hogyan lehet tapet fájdalom csillapítása érdekében felragasztani? Milyen technika a legmegfelelőbb: fascia technika, korrekciós technika, izomtechnika, vagy talán spacetechnika? Máris jön a következő kérdés: Mi okozza a fájdalmat? A fájdalom oka az ízületben van, vagy attól távolabb? Az ízületben van, vagy pl. a m. quadratus lumborum területén elhelyezkedő triggerpont és az abból kisugárzó fájdalom az okozója? Vagy talán a medence helyzetének megváltozása pl. alsó végtagi hosszkülönbség miatt és az ebből eredő aszimmetrikus terhelési viszonyok megváltozása a fájdalom okozója? Az októl függően változik a ragasztási technika, a befedett terület nagysága és az alapkezelés is.

A kineziológiai tapaszok egyre gyakrabban alkalmazott felhasználási területei:

• fájdalom,
  • sportsérülések,
  • mozgáskorlátozottság,
  • ízületi funkciók erősítése, segítése (pl. artrózis, instabilitás, krónikus ízületi gyulladás, rágóízületi problémák)
  • tartáshibák pl. Morbus Scheuerman
  • triggerpontok, tenderpontok kezelése
  • fejfájás, migrén
  • izomsérülések, izombénulások, izomspazmus,
  • gerincsérv
  • hegek kezelése,
  • nyirokkeringési zavarok
  • myofasciális kezelési módszerek kiegészítése,
  • és még sok egyéb más esetben...

Amennyiben csupán néhány mondatban szeretnénk összefoglalni a test különböző területeire felragasztott kineziotapek, kineziológiai tapek szervezetre kifejtett pozitív hatásait, akkor ezt a következő formában lehet jól öszzefoglalni:

• A bőrre felhelyezett tape (pontosabban az általa létrehozott convolution) aktiválja, stimulálja a proprioceptorokat, a fájdalmat csökkentő receptorokat.
  • Befolyásolja az ízület-izom-ín-idegrendszer közötti kölcsönhatásokat, ezáltal pedig pozitívan segíti a funkció javulását. Emellett megnyitja a kapillárisokat - artériákat, vénákat -, ezáltal fokozódik a vérkeringés. A vérkeringés javulása pedig elősegíti a gyógyulást.
  • Felragasztott tape hatására a bőr és a bőr alatti szövetek fellazulnak, emiatt ott könnyebbé válik a nyirokfolyadék áramlása, csökken a fájdalomérző receptorokra nehezedő nyomás.
  • A vérkeringés fokozódásával javul a szöveti anyagcsere.

Az általunk kínált Proprioceptiv Physiotape® tanfolyamokon ilyen és ehhez hasonló területekre, témakörökre és általában a problémamegoldó gondolkodásra is nagy hangsúlyt fektetünk. Fontos célkitűzésünk, hogy az alapképzés résztvevőink 2 nap alatt megtanulják a technikát önállóan, az adott betegre, vagy betegségre rávetítve, az ok-okozati összefüggések feltárása után a lehető legnagyobb eredményességgel alkalmazni. Az alapképzést követően (amely kettő nap) itt is lehetősége nyílik a terapeutáknak megfelelő mértékű gyakorlati tapasztalat megszerzésére, individuális ragasztások gyakorlására, azaz felkészülni a képzés utáni gyakorlati életre.

Célunk az ésszerűség megtartása, szigorú szakmai irányelvekhez való ragaszkodás a tapingben is! Proprioceptiv Physiotape® kineziotape technikát nálunk tanuló és azt használó szakemberek egységes koncepciója, illetve a páciensek egységes tájékoztatása a hatékony kineziotaping érdekében számunkra rendkívül fontos. Ennek érdekében egységes, saját sportrehabilitációs szemléletünkhöz hű, ésszerű, szakmailag megalapozott és a gyakorlatban rendkívüli hatékonysággal működő  taping koncepciókat minden szempontból stabil alapokra építve fejlesztettük, tettük egyedivé a Dr. Kenzo Kaze által megteremtett alapokra építve.
Proprioceptiv Physiotape® a PhysioVit® csoport egyedi védjegye, a képzést elvégző terapeuták ezáltal egy egységes szakmai koncepció alapján használják a Proprioceptiv Physiotape® technika és Proprioceptiv Physiotape® terapeuta megnevezéseket. Erről részletek itt olvashatók.

Többször hangsúlyozzuk a gyakorlati alapokra épülő oktatást és ezt tartjuk szem előtt Proprioceptiv Physiotape® tanfolyamainknál is. Proprioceptiv Physiotape® Alaptechnikák tanfolyamunkra jelentkezéssel lehetőség nyílik a taping alaptechnikák, a kezelésekhez szükséges alapvető ragasztási lehetőségek elsajátítására, hegkezelés és crosstape alkalmazásának, valamint a nyiroktape alapjainak (részletes ragasztási technikák gyakorlása nélküli) megtanulására, illetve néhány gyakori diagnózis ragasztási lehetőségének megtanulására.

Proprioceptiv Physiotape® Alaptechnikák tanfolyamunk felépítése:

• Proprioceptiv Physiotape® alapjai;
  • Proprioceptiv Physiotape® és Klasszikus Taping;
  • Tapek ragasztási formái és lehetőségei;
  • Kinetikus lánc ragasztási módszerei a test területén, az elváltozások függvényében - érintett izmok ragasztása az egész törzs területén;
  • Hegkezelés
  • Nyirokape alapjainak rövid ismertetése;
  • Diagnózisok szerinti individuális ragasztások néhány kórkép esetében: pl. vállízületi intabilitás; impingement syndroma ragasztása okoktól függően; térdízület kereszt-, kollaterális szalag ragasztása és térdízületi artrózis ragasztási lehetőségei, teniszkönyök, golfkönyök ragasztása okoktól függően; bokasérülés ragasztási lehetőségei, gerinc szagitális síkú görbületi eltéréseinek ragasztási lehetőségei, triggerpont, tenderpont, perifériás idegek ragasztási lehetőségei,
  • Klasszikus taping alkalmazása -  nem elasztikus tapek használata sportsérüléseknél és a prevenció érdekében.

Proprioceptiv Physiotape Alapképzés hivatalosan akkreditált felnőttképzéseket végző intézmény, a PhysioVit csoport által szervezett, vezetett, akkreditált 20 pontot adó képzés!

Képzés helye:  PhysioVit Rehab Akadémia, 1143 Budapest, Hungária krt. 130. (Helyszín változtatás jogát fenntartjuk!)

Képzést vezető oktató: Kanyó Ildikó >>> Szakmai önéletrajz

Képzési időpont:

• BUDAPEST, 2017. február 10-11.
  • BUDAPEST, 2017. március 17-18.

Kreditpont: 20 pont

Órák száma:

• Elméleti órák száma: 4 tanóra
  • Gyakorlati órák száma: 16 tanóra
  • Vizsga: 2 tanóra

Résztvevők lehetnek: pl. orvosok, gyógytornászok, III., vagy IV. éves gyógytornász, humánkineziológus, konduktor és orvostan hallgatók, edzők, gyógymasszőrök, humánkineziológusok, ergoterapeuták (rehabilitációs tevékenység terapeuták) részére. FONTOS ELŐFELTÉTEL MINDEN SZAKMACSOPORT RÉSZÉRŐL A FUNKCIONÁLIS ANATÓMIA ISMERETE!!!

Tandíj:

• HUF: 45.000 Forint, amely magában foglalja az órai jegyzet és gyakorló anyagokat, az igazolások regisztrációját. Képzéshez kedvezményes csomagok tartoznak. Aktuális akciókról, kedvezményekről tájékozódjon ide kattintva: "Kedvezményes képzési csomagok."
  • EUR: Tandíj törlesztése euróban is igényelhető. A díj mértéke az aktuális valutaárfolyam alapján kerül megállapításra. Ebben az esetben a jelentkezési lap "Megjegyzés" pontjához kell az igényt feltüntetni.
  • Képzéshez tartozó kedvezménycsomagok pontos leírásáról, az igénybe vehető szolgáltatási lehetőségekről tájékozódjon a tanulmányi osztályunk által kibocsájtott kiadványból. Részletfizetési tájékoztató...