Rheumatoid Arthritis és a fasciaterápia

Sajnos egyre gyakoribb hogy valakinek valamilyen allergiája vagy autoimmun kórképe alakul ki. Vannak olyan esetek amikor ez visszafordítható, van olyan eset amikor kénytelen együtt élni vele élete hátra levő részében. De jobb esetben is legyen bármily rövid az az idő, a páciensek számára végtelennek tűnik. Van hogy még a szellő is fáj, reggel segítséget kell kérni az öltözéshez, olyan mindennapi tevékenységek is korlátozottá válhatnak mint eljutni a toalettre. Ezekben az esetekben nagyon fontos hogy a páciens a helyén kezelje a problémáját, elfogadja a helyzetét, de ne süllyedjen tétlenségbe, hiszen legtöbb esetben a megfelelő terápiák segítségével teljes életet élhet.

Egy mosolygós, jókedvű hölgy kért tőlünk segítséget, habár szemeiben, mozgásában visszatükröződött a fájdalom. Elmesélte hogy már régóta küzd Rheumatoid Arthritissel, amennyire lehet minimalizálja a steroid illetve non-steriod gyulladáscsökkentő gyógyszerek szedését orvosával együttműködve. Rendszeresen tornázik, biciklizik, kiegyensúlyozottan étkezik, nagyon szeret kötni. Jelenlegi panasza az volt az általa már megszokott kisízületi gyulladásos panaszokon felül hogy nem tud rendesen lehajolni, hosszabb séta biciklizés után meg kell állnia a derekát övként sanyargató fájdalom miatt illetve vállpanaszai miatt nem tud annyit kötni amennyit szeretne.

A páciens anamnézisében kisebb „ rossz mozdulatok” szerepeltek, mozgástartománya mind a vállát mind a derekát tekintve be volt szűkülve. Fascia (kötőszöveti) terápiát alkalmaztam nála, melyet kezelés után Kinesiotape használatával egészítettem ki. A panaszai már az első kezelés után jelentősen csökkentek úgy érezte mintha levettük volna róla azt a fájdalom-övet. Fájdalmai főként nagy terhelés után jelentkeztek, akkor is csak sokkal enyhébben mint korábban. Boldogan mesélte hogy újra mennyire aktív életet tud élni a családjával.

Vannak olyan esetek amikor az átlagnál több fájdalommal kényszerül együtt élni az ember, de ez nem azt jelenti hogy nem lehet rajta változtatni, és ez nem csak az autoimmun kórképekre vonatkozik, hanem olyan még gyakoribbra is mint például a porckopás. Sok esetben tornával és egyéb terápiákkal nagyon nagy javulást tudunk elérni, akár teljes panaszmentességet, ehhez viszont az kell hogy a páciens is aktívan részt vegyen az Ő megsegítését célzó team-munkába.

Cikket írta/szerző: Gálfi Lotti (gyógytornász, sportfizioterapeuta/PhysioVit Rehab Akadémia)

Tisztelt Olvasó! Felhívjuk a figyelmet arra, hogy jelen cikk szerzői jogi védelem alatt áll. A cikk, vagy egy részének bármilyen felhasználásához ( másoláshoz , fordításhoz stb.)  a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A szerzői jog megsértése súlyos jogi következményeket von maga után.

A speciális izomkezelés, triggerpont terápia, flossing és manuálterápia által biztosított egész testre, annak elváltozásaira, feltérképezésekre, beazonosítására vonatkozó szemléletmód ma már nélkülözhetetlen az effektív és hatékony, szakszerű terápiás beavatkozások sorából.

Mindenki számára egyéni mozgásminták vizsgálata és a szöveti analízisek alapján profi szakembereink által vezetve elérhetők ezek a kiváló terápiás lehetőségek a PhysioVit Rehab Akadémián (Budapesten és Pásztón is), orvosok, gyógytornászok, sportfizioterapeuták közvetítésével. Bővebb információért kérjük keressen minket a következő elérhetőségek valamelyikén: +36 1 790 9900, +36 1 471 1435, +36 1 607 3219

typaldos - fascia disztorziós modell terápia képekben