INGYENES ELŐADÁS - A rejtélyes kötőszövet nyomában. FDM - Fascia Disztorziós Modell sikerkulcsa és háttérismeretei. - 2018. augusztus 15.

Manapság egy terapeuta kezelési listájából már nem hiányozhat a fasciaterápia, a fascia elváltozásainak ismerete, annak szakszerű kezelése. A fascia disztorziók csoportosításának, beazonosításának, diagnosztizálásának ismerete, az alkalmazható manuális technikák tárháza egy gyors, effektív állapotjavulás érdekében tovább nem nélkülözhető!

Egyik legsikeresebb terápiánk már 3 éve, azaz magyarországi megjelenése óta folyamatosan az un. FDM (Fascia Disztorziós Modell terápia). Ebből adódóan nyitjuk meg a témában szimpóziumi sorozatunkat. Célunk az, hogy a jelenleginél is több szakember ismerhesse meg ezt a csodálatos, egyszerű, ugyanakkor kiváló hatékonysággal bíró manuális terápiát és hátterében rejtőző disztorziós modellt., illetve azt az egyedi "FDM gondolkodási módot".

Egy kis előzetes az előadás anyagából!

Fascia egy rejtélyes és sokoldalú szövet a bőr alatt, amely összeköti egymással sejtjeinket, szerveinket és mindenhol megtalálható. Mivel összeköti egymással szerveinket, szervrendszereinket, így funkcionális és strukturális zavarok, a mozgáskorlátozottság, neurológiai panaszok, a fájdalom minden esetben kapcsolatban állnak a fascia rendszerrel, annak állapotváltozásával.

A rendszer helyreállítását követően azonban a panaszok, a zavarok eltűnnek, vagy jelentősen csökkenek. Disztorziók, letapadások a szövetben, inaktivitás miatti strukturális átalakulások fájdalmat, izomerő csökkenést és a testrésztől távolabb jelentkező panaszokat tudnak okozni. Többek között ezen az összefüggésen alapul a rendkívül hatékony Fascia Disztorziós Modell (FDM terápia) is.

Dr. Stephen Typaldos által kidolgozott FDM nézőpontja speciális, hiszen 6 disztorziós csoportba osztva az összes mozgásszervi panaszt. Minden diagnózis ebbe besorolható és az osztályozásban egy specilis mozgásszervi állapotfelmérés segít minket hozzá. Minden panasznak, azaz a háttérben rejtőző disztorziós formának megvan a jellegzetes manuálterápiás fogása, mellyel a szövetet ki tudjuk emelni a kóros tónusból, azt ellazítva, figyelembe véve a páciens egyediségét, céljait és mindennapjait.

6 féle disztorziós modell alapján a panaszokat a következő diagnosztikai rendszerbe soroljuk.

• 1.) Triggerband disztorzió (TD) - Rotált helyzetben lévő szalag formájú fascia. Disztorziója mellé égő, szúró fájdalom társul, amely követi a fascia-szalag lefutását. Amikor a páciens leírja panaszait, az érintett régiót jól körül tudja határolni. A fájdalom ott van, ahol az fascia elváltozásának helye.
  • 2.) Hernier Triggerpont disztorzió (HTD) - Mélyen elhelyezkedő fascia disztorziós lánc, amely a test különböző területein okoz panaszokat. A fájdalom helye és a fascia disztorzió sok esetben távol van egymástól.
  • 3.) Continuum disztorzió (CD) - Csont és szalag átmeneteinél található fasciarész érintett. Pontszerű fájdalom jelentkezik a torzió hatására a test bármely területén.
  • 4.) Falt disztorzió (FD) - Túlzott nyújtás és nyomás hatására a mély fasciában kialakult disztorzió. Ezek okozzák mélyen, az ízületekben jelentkező fájdalmat.
  • 5.) Cylinder disztorzió (CyD) - Felületes spirál-fasciákban jelentkező elváltozások, disztorziók. Masszázs hatására jól reagál a fájdalomra.
  • 6.) Tektóniás fixáció (TF) - A rugalmasság elvesztése miatt alakul ki. Például 2-4 hétig tartó rögzítés idején. A Páciensek merevségérzésről számolnak be.

Amennyiben szeretne többet megtudni az FDM terápiáról, annak háttereiről, akkor nálunk a helye. Egy kiváló módszer betekintésébe adunk lehetőséget a 3 órás előadás sorozattal.

Előadó: Kanyó Ildikó Sportfizioterapeuta,( DOSB) manuálterapeuta, FDM, FRMT, MF és lágyrész manuálterápia technikák instruktora.

Kreditpont: Folyamatban. Amennyiben a kreditpontok értékét megkapjuk, azt a jelenlévő sporttudományi- és egészségügyi szakemberek részére jóváírjuk.

Helyszín: PhysioVit Rehab Akadémia, 1143 Budapest, Hungária krt. 130.

Rendezvény dátumai: 2018. augusztus 15. - Kezdés: 15:00 óra (Szimpózium a témában 18:00 óráig tart.)

Szeretettel várunk minden érdeklődőt!  A rendezvényre előzetes regisztráció szükséges, mert csak 60 szabad hely van. Kérjük, amennyiben részt szeretne venni Ön is a rendezvényen, töltse ki az űrlapot és küldje be részünkre.

Üdvözlettel:

PhysioVit

Teljes név:*
Telefonszám:*
Előképzettség:
Kérjük válassza ki a dátumot!*
Hozzájárulok ahhoz, hogy a PhysioVit hírlevelet, ajánlatokat küldjön nekem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően az ingyenes előadás témakörének megfelelő újdonságokról, hírekről. *
Hozzájárulok, hogy a weboldalra történő regisztrációm során megadott adataimat a(z) PhysioVit Nemzetközi Oktatási- és Terápiaközpont Kft., mint adatkezelő megismerje, letárolja, kezelje a profilom létrehozása, hozzájárulásom visszavonásáig.*
Kijelentem, hogy a regisztrációval kapcsolatos adatkezeléssel kapcsolatban elolvastam és tudomásul vettem a http://www.physio-vit.net/physio/447-adatvedelmi-tajekoztato oldalon található adatkezelési tájékoztatót.*

Adatvédelmi nyilatkozatunkat és 2018.05.25-től érvényes GDPR alapján készült adatvédelmi tájékoztatónkat itt tekintheti meg.