Lágyrész manuálterápia - Triggerpontok funkcionális elemzése

A fájdalmas izomcsomók lokalizációjával kapcsolatosan kiemeljük a passzív és az aktív triggerpontok közötti különbséget, hiszen kezeléseknél ezek meghatározzák a terápiás vonalakat, a speciális vizsgálati tesztek sorát, valamint a kezelések típusát, esetleg kiegészítő terápiák alkalmazhatóságát, sorrendjét.

Kiemelt szerepe az aktív triggerpontokhoz tartozó kisugárzási zónáknak akkor van, ha valaki a kisugárzási zónák erős, lüktető, mozgásbeszűküléssel, esetleg a környékbeli izmok erejének csökkenésével járó állapotokkal/panaszokkal keres meg minket.

Ilyenkor első alkalommal mindig a mozgásszervi betegvizsgálat a legfontosabb, ahol szinte azonnal el kell dönteni a kezelőnek a kisugárzási zóna lokalizációja alapján az izomcsomó helyét, az ahhoz tartozó idegrendszeri aktivitási szinteket, illetve a környékbeli kötőszöveti állapotokat a panaszos területeken.

A kettő napos workshop ezeknek a finom vizsgálati és diagnosztikus elemeknek a gyors és hatékony alkalmazási lehetőségeiben nyújt segítséget, valamint gyakorlati esetek prezentálásával segíti a résztvevőket a funkcionális, palpációval egybekötött diganosztikus lehetőségek háttereinek megismerésében.

A kettő napot magában foglaló szakmai továbbképzés a Simons- és Travell féle Trigger- és Tenderpont terápia anyagát frissítő, mindazt diagnosztikus elemekkel és komplex funkcionális gondolkodásmóddal, esetbemutatókkal kiegészítő elméleti és gyakorlati tanórákat magában foglaló szakmai továbbképzés.

Képzés strukturális felépítése:

• Fejfájásokat okozó triggerpontok lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Váll és vállövi fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Mellkasi fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Tarkótáji fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Karba kisugárzó fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Golfkönyökhöz hasonlító fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Teniszkönyökhöz hasonlító fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • CMC ízületi gyulladáshoz hasonlító fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Alhasi és lágyéki fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Deréktáji és SI ízületi panaszok hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Térdfájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Sípcsonti fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • Sarokcsonti fájdalmak hátterében megbújó triggerpontok. Ezek lokalizációja. Komplex kapcsolati rendszerek és funkcionális tesztek a kezelési sorrendben.
  • ...és még sok egyéb.

Képzés tanórái:

• 6 tanóra elmélet
  • 12  tanóra gyakorlat

Időpont:

KINEK AJÁNLOTT A KÉPZÉSEN VALÓ RÉSZVÉTEL? Akik Trigger- és Tenderpont terápia képzésen részt vettek és szeretnék tudásukat bővíteni.

Tanfolyam helye:

• BUDAPEST, PhysioVit Rehab Akadémia, 1143 Budapest, Hungária krt. 130.  - Helyszín változtatásának jogát fenntartjuk!

Tandíj:

• HUF: 42.000 Forint
  • Képzéshez tartozó egyéb kedvezménycsomagok (hallgatók, PhysioVit kártyával rendelkezők részére stb.) pontos leírásáról, az igénybe vehető szolgáltatási lehetőségekről tájékozódjon a tanulmányi osztályunk által kibocsájtott kiadványból. Részletfizetési tájékoztató...