Eseménynaptár

Vasárnap 10 Június 2018, 09:00am - 05:00pm
Találatok : 282
Kapcsolat +36 1 790 9900, +36 1 607 3219, +36 1 471 1435

A mozgás szervrendszerén belül, az izmokban létrejövő pontok - trigger-, vagy tenderpontok - nagyon sok esetben kiváltó okai a különböző területeken jelentkező fájdalmaknak. Ebben az esetben "csomókról" van szó az izomzatban, illetve az izom-ín átmenetnél, amely sokszor nem nagyobb mint egy borsó. Jellegzetessége azonban, hogy a triggerponthoz mindig tartozik egy terület, ahová a fájdalom kisugárzik. Pl. musculus quadratus lumborum területén található triggerpont a sacroiliacalis ízületbe kisugárzó fájdalmat okoz, így könnyen összekeverhető az ízület tényleges elváltozása miatti fájdalommal. A musculus trapesius triggerpontja a fej laterális területén jelentkező fájdalmat válthat ki. Tenderpontok esetében pedig a "csomóhoz" tartozó fájdalom lokálisan jelentkezik. Ennek legjellegzetesebb példája a m. levator scapulae.

A triggerpontok és tenderpontok ismeretének birtokában a fájdalom igazi kiváltó oka könnyen lokalizálható, amely pedig nagyon nagy segítség a betegkezelésben! Itt ugyanis az ok és a tünet, - mint következmény - viszonylag távol vannak egymástól és a fájdalom kiváltó okát könnyen félre lehet értelmezni. A terápiához tartozó vizsgálat, illetve kezelési technika azonban nagyobb mértékű biztonságot ad a kezelőnek a pontosabb differenciáldiagnózis felállításához.

Hely PhysioVit Rehab Akadémia, 1143 Budapest, Hungária krt. 130.

Facebook kupon beváltás

Mennyiségi kedvezmények

PhysioVit Card érvényesítés

WEBSHOP VIRTUÁLIS PÉNZTÁR HASZNÁLAT