+36 1 471 1435, +36 1 790 9900 | « Online ügyfélszolgálat NYITVA: 900 - 1800. | Nyitvatartás »

Sport cafetéria kártyákhoz most heti kettő alkalmas beváltásnál 30 perc gerincregeneráló masszázs ajándék. Részletek: +36 1 471 1435

RehaFit és PhyDoArt hétvégén is.

Új szolgáltatások, valamint terápiák, tréningek már hétvégén is! Részletek: +36 1 471 1435

Bérlet formájában a lökéshullám kezelés ára 6900 Ft helyett most 4500 Ft/alkalom. Részletek: +36 1 471 1435

A 80 perces PhyDoArt® programokhoz első alkalommal mozgásszervi állapotfelmérés ajándék. Részletek: +36 1 471 1435

Személyi edzés

Kiemelten ajánlott mozgásminta szűréssel nem csak sportolóknak. Részletek: +36 1 471 1435

Most 30 perces ajándék manuálterápiával ismét elérhetp. Részletek: +36 1 471 1435

Orvosi flossing

Hogyan hat a kompressziós terápia és a kineziotape ötvözetéből kialakult speciális sportrehabilitációsmódszer? Részletek: +36 1 471 1435

Typaldos módszer | Fascia Disztorziós Modell terápia

A Fascia Disztorziós Modell (FDM, vagy más néven Typaldos módszer) egy specifikus megközelítésből szemléli a testi panaszokat, mint pl. a fájdalmat, vagy a mozgásbeszűküléseket. Ezek minden esetben egy meghatározott fascia disztorzióra vezetődnek vissza, amely nem más, mint a kötőszövet elváltozása, letapadása, csavarodása, keményedése. A terápia fókuszában ezeknek az elváltozásoknak a hatékony megszüntetése áll, amelynek érdekében FDM terapeutáink speciális vizsgálati teszteket hajtanak végre a pácienseken, felkutatják a kötőszöveti disztorziók helyét, jellegét, formáját, majd speciális manuális technikával elkezdik annak oldását, elvégzik eredményes megszüntetését.

A különleges módszer rendkívüli hatékonyságát akut sérüléseknél /panaszoknál villámgyorsan prezentálja a tünetek azonnali enyhülésén keresztül. Pl: ficam, térd-, vagy bokasérülések, zúzódások, húzódások, lumbágó, fefájás, kisugárzó fájdalmak stb.

Fascia (kötőszövet) egy rejtélyes és sokoldalú szövet a bőr alatt, amely összeköti egymással sejtjeinket, szerveinket és mindenhol megtalálható. Mivel összeköti egymással szerveinket, szervrendszereinket, így funkcionális és strukturális zavarok, a mozgáskorlátozottság, neurológiai panaszok, a fájdalom minden esetben kapcsolatban állnak a fasciarendszerrel, annak állapotváltozásával. A rendszer helyreállítását követően azonban a panaszok, a zavarok eltűnnek, vagy jelentősen csökkenek. Disztorziók, letapadások a szövetben, inaktivitás miatti strukturális átalakulások fájdalmat, izomerő csökkenést és a testrésztől távolabb jelentkező panaszokat tudnak okozni. Többek között ezen az összefüggésen alapul a rendkívül hatékony Fascia Disztorziós Modell (FDM terápia) is.

Miért fordulhat elő, hogy a módszer rendkívül hatékony? Hogyan alakult ki az FMD terápia? Miért fordulhat elő, hogy a nyugalomba helyezés, gyógyszeres kezelés, jegelés/hűtés nem járulnak hozzá a hatékony gyógyuláshoz, a fascia lazuláshoz?

Utóbbi kérdést először egy amerikai orvos, osteopath, Dr. Stephen Typaldos tette fel egy texasi kórház sürgősségi osztályán. FDM terápia alapja a gesztikuláció, a fájdalom helyének meghatározása, a pontos és mindenre kiterjedő mozgásszervi vizsgálat, aza anamnézis felvétel. A terápiát kifejlesztő orvos Dr. Stephen Typaldos rájött arra, hogy hasonló panaszokkal hozzá forduló Páciensek mindig ugyan azokat a gesztikulációkat, testi kommunikációkat használják. Ennek alapján dolgozta ki azt a 6 féle disztorziós rendszert, amelyet a kezelő a terápia során alkalmaz.

Hozzánk forduló Pácienseknél a 6 különböző disztorziós típusból egy biztosan jelen van. Példa az un. Triggerband disztorzióra. Egy páciens azzal a panasszal keresi fel kezelőorvosát, hogy sporttervékenység közben megrándult a bokája (szupinációs trauma). Az érintett végtagrész duzzadt és nagyon fájdalmas, nyomásérzékeny. Páciens égő, erős, szúró jellegű fájdalomról számol be. Ezekben az esetekben általános javaslat a nyugalomba helyezés, jegelés, kompresszió, sérült testrész felpolcolása. Mellette sz.e. kiegészítőleg gyógyszeres fájdalomcsökkentés/gyulladás csökkentés. Ezt a folyamatot követve a páciens néhány hét múlva el tudja kezdeni ismét a sporttevékenységet.

Ettől eltérően az FDM megközelítés a következő: Az orvos kettő lehetséges fascia disztorzió irányát tudja ebben az esetben megállapítani. Ezeket korrigálja speciális manuális technikával (Typaldos féle korrekció), a fascia helyreigazítása, korrigálása után, azaz kb. 2 kezelést követően pácens újból - néhány nap múlva - el tudja kezdeni a sporttevékenységet.

Az FDM terápia kiválóságát folyamatosan bizonyítja pl. hátfájdalmak, vállízületi és nyaki fájdalmak, mozgásbeszűkülések stb. tüneteinek enyhítése érdekében alkalmazott célzott kezeléseknél. Neurológiai panaszok, fejfájás, érzészavarok szintén hatékonyan javíthatók. Hosszas megfigyelés, a páciensek részéről tanusított gesztikulációk, tapasztalat, vizsgálat, tudományos kutatási eredmények elemzése, kipróbálása vezetett hosszú évek alatt egy új koncepció kialakulásához. Következmény egy rendkívül hatékony módszer, amely forradalmi újítást jelentett a megbetegedések tüneteinek hatékonyabb megértéséhez, azok effektív és rendkívül gyors kezeléséhez.

Pácienseknél a 6 különböző disztorziós típusból egy biztosan jelen van. A különgféle disztorziós típusokat azonban speciális manuális technikával hatékonyan lehet gyógyítani, ezzel  pedig a panaszokat, fájdalmakat, mozgásbeszűküléseket orvosolni tudjuk. A kezelések száma az alapdiagnózis súlyosságától függően változó, döntően az első kezelés eredményei határozzák meg. Általában 3-4 kezelés elegendő.

Gesztikuláció megfigyelése a fascia disztorzió lokalizálásában rendkívül fontos az FDM vizsgálatoknál, valamint az állapotfelmérés idején. A gesztikulációk értelmezésének fontosságára:

1.) Térdízületi fájdalmak

• Térd belső, vagy külsős oldalán hosszanti irányban jelentkezik a fájdalom, akkor a Triggerband (TB) disztorziós lánc érintett.
  • Anamnézis felállításánál jól körülhatárolt relatív kis kiterjedésű területre mutat rá a Páciens, akkor az Continuum disztorzió (CD).
  • Több fájdalmas területet lokalizálható a térdízület körül, akkor a Continuum disztorziós (CD) lánc érintett.
  • Amennyiben Ön direkt rámutat a fájdalmas pontra és ráfekteti a kezét anamnézis során, akkor az Falt disztorzió (FD).
  • Amennyiben Ön átfogja a térdét és így lokalizálja a fájdalmat, akkor EntFalt (enFD) disztorzió lokalizálható a fasciában.
  • A patellánál haránt irányban jelentkezik fájdalom, akkor az EinFalt disztorziós fascialánc érintett.
  • Amennyiben anamnézis közben ráfekteti kezét a térdére és dörzsöli, lágyan maszírozza, akkor a fasciában Cilinder disztorzió (CyD) van.

2.) Lábfájdalmak

• Anamnézis felállításakor Ön egy vonal mentén lokalizálja a fájdalmat a talpi boltozatnál, akkor az Triggerband disztorzió (TD) érintettségére mutat.
  • Amennyiben egy konkrét fájdalmas pontra mutat, az Continuum disztorzió (CD).
  • Amennyiben a lábfej dorzális részén lokalizálja a fájdalmat, abban az esetben a Falt disztorzió (FD) van jelen.
  • Amennyiben sokat maszírozza a lábfejét, mert csupán az csökkenti a fájdalmat, a Cilinder disztorziós (CyD) lánc érintett.

3.) Deréktáji panaszok

• Anamzézis felállításakor Ön egy jól körülhatárolható vonal mentén jelzi a fájdalmat a terapeutának a lumbális gerinc két oldalán, akkor az paravertebrális Triggerband disztorzió (TD).
  • Amennyiben a fájdalmas hely lokalizálásakor a medencétől a fenéken át a comra simít, akkor a Triggerband disztorziós (TD) lánc érintett.
  • Amennyiben a lágyékhajlatban jelentkezik a fájdalom a Hernier Triggerpnt disztorziós lánc (HTD) érintett (Grynfelt sérv).
  • Amennyiben Ön egy ujjal a fenék izomzatának meghatározott pontjára mutat a fájdalom lokalizációjakor, akkor Bull's Eye Hernier Triggerpont (eyHTD) disztorziós lánc érintett.

Hosszantartó, krónikus fájdalmak, deréktáji, ízületi panaszok izomfájdalmak, mozgásbeszűkülések esetében javasolt egy terápia, amely sok esetben azonnal képes enyhíteni a disztorziók súlyossági fokán, ami aztán érezhető tünetenyhülésben nyilvánul majd meg.

Egészségprogramok, terápiák SZÉP kártya használatával, a kiegészítő tréningek és masszázsok Sportkártyával is igénybe vehetők! Információ kérése és időpont foglalás érdekében hívja ügyfélszolgálatunkat!

Elérhetőségünk munkanapokon 9:00-18:00 óra között a következő: +36 1 790 9900, vagy +36 1 607 3219