+36 1 471 1435, +36 1 790 9900 | « Online ügyfélszolgálat NYITVA: 900 - 1800. | Nyitvatartás »

Sport cafetéria kártyákhoz most heti kettő alkalmas beváltásnál 30 perc gerincregeneráló masszázs ajándék. Részletek: +36 1 471 1435

RehaFit és PhyDoArt hétvégén is.

Új szolgáltatások, valamint terápiák, tréningek már hétvégén is! Részletek: +36 1 471 1435

Bérlet formájában a lökéshullám kezelés ára 6900 Ft helyett most 4500 Ft/alkalom. Részletek: +36 1 471 1435

A 80 perces PhyDoArt® programokhoz első alkalommal mozgásszervi állapotfelmérés ajándék. Részletek: +36 1 471 1435

Személyi edzés

Kiemelten ajánlott mozgásminta szűréssel nem csak sportolóknak. Részletek: +36 1 471 1435

Most 30 perces ajándék manuálterápiával ismét elérhetp. Részletek: +36 1 471 1435

Orvosi flossing

Hogyan hat a kompressziós terápia és a kineziotape ötvözetéből kialakult speciális sportrehabilitációsmódszer? Részletek: +36 1 471 1435

Triggerpont terápia

Számtalan esetben tapasztaljuk, hogy a krónikus, állandóan visszatérő fájdalmak, testmozgás, megerőltető fizikai terhelés, stressz hatására kialakuló izomspazmusok és izomfájdalmak, izomerő csökkenés, mozgásbeszűkülés, kisugárzó fájdalmak hátterében gyakran állnak a harántcsíkolt izmokban meglapuló szöveti feszülések, un. triggerpontok, jól körülhatárolható csomók, melyek nyomásra rendkívül érzékenyen reagálnak.

Hogyan kezeljük a triggerpontokat? Miért fontosak a diagnosztikában?

A triggerpontok és tenderpontok ismeretének birtokában a fájdalom igazi kiváltó oka könnyen lokalizálható, amely pedig nagyon nagy segítség a betegkezelésben! Itt ugyanis az ok és a tünet - mint következmény - viszonylag távol vannak egymástól és a fájdalom kiváltó okát könnyen félre lehet értelmezni. A terápiához tartozó vizsgálat, illetve az ezt követő kezelési technika azonban nagyobb mértékű biztonságot ad a kezelőnek a pontosabb differenciáldiagnózis felállításához.

Trigger- és tenderpontok amellett, hogy helyi vagy kisugárzó fájdalmakat okoznak megnövelik az adott izom tónusát, melynek hatására további panaszok és/vagy tünetek alakulhatnak ki. Ilyenek például:

• ízületi porc- és meniscus sérülés
  • az ín túlterhelése miatti fájdalom, gyulladás,
  • csonthártya gyulladás,
  • tendopathia
  • gerincpanaszok,
  • porckorong károsodások
  • kisugárzó fájdalmak, amelyek idegi eredetű fájdalomhoz hasonlítanak, de nem a gerinc idegkilépési helyéről induló-pseudoradikuláris tünetek
  • fogfájás,
  • fülzúgás,
  • hangképzési zavarok,
  • mellkasi, vagy hasi fájdalmak, stb.

Egy alapos vizsgálat és állapotfelmérés után a terapeuta lokalizálja az izmot/izmokat és a hozzá tartozó triggerpontot, majd azt a környező szövetek állapotának függvényében előkészíti és kezeli. Manuális technikával oldja a csomót, ezáltal pedig megszűnik a hozzá tartozó testrész fájdalma. A kezelés ideje alatt a pontokban és a hozzá tartozó zónákban, un. "kisugárzási területeken" fájdalom léphet fel, ami a triggerpontok keringésének javulásával sokszor néhány perc alatt csökken vagy megszűnik. Ez a folyamat jele a triggerpont lazulásának, oldódásának, vérkeringésbe való visszakapcsolásának.

A kezelést követő napokban izomláz szerű fájdalom is felléphet a kezelt területen, ami néhány nap alatt elmúlik.

A kezelést követően a Páciensek azonnali fájdalom enyhülésről, megkönnyebbülésről, mozgékonyságról, mozgások javulásáról, mozgásbeszükülés oldódásáról számolnak be, amely visszajelzések a feszült, görcsös izomzat lazulásának, az izmok tónuseloszlásának köszönhető.

A triggerpont terápián belül itt is törekszünk az önálló gyakorlatok betanítására, amellyel otthoni körülmények között, a kettő terápia közötti időszakban tovább lehet majd javítani a Triggerpont körüli testrész vérkeringését, a bőr alatti kötőszövet, a fascia és az izom lazítását eszközök segítségével tovább lehet végezni.

Egészségprogramok, terápiák SZÉP kártya használatával, a kiegészítő tréningek és masszázsok Sportkártyával is igénybe vehetők! Információ kérése és időpont foglalás érdekében hívja ügyfélszolgálatunkat!

Elérhetőségünk munkanapokon 9:00-18:00 óra között a következő: +36 1 471 1435