+36 1 471 1435, +36 1 790 9900 | « Online ügyfélszolgálat NYITVA: 900 - 1800. | Nyitvatartás »

Sport cafetéria kártyákhoz most heti kettő alkalmas beváltásnál 30 perc gerincregeneráló masszázs ajándék. Részletek: +36 1 471 1435

RehaFit és PhyDoArt hétvégén is.

Új szolgáltatások, valamint terápiák, tréningek már hétvégén is! Részletek: +36 1 471 1435

Bérlet formájában a lökéshullám kezelés ára 6900 Ft helyett most 4500 Ft/alkalom. Részletek: +36 1 471 1435

A 80 perces PhyDoArt® programokhoz első alkalommal mozgásszervi állapotfelmérés ajándék. Részletek: +36 1 471 1435

Személyi edzés

Kiemelten ajánlott mozgásminta szűréssel nem csak sportolóknak. Részletek: +36 1 471 1435

Most 30 perces ajándék manuálterápiával ismét elérhetp. Részletek: +36 1 471 1435

Orvosi flossing

Hogyan hat a kompressziós terápia és a kineziotape ötvözetéből kialakult speciális sportrehabilitációsmódszer? Részletek: +36 1 471 1435

Az EFDMA magyarországi Typaldos központja a Rehab Akadémián.

Beutatjuk Önnek a Rehab Akadémia területén működő Typaldos központ FDM terapeutáit, akik fascia disztorziós modellek szerint analizálják, majd kezelik a mozgásszervi panaszokat.

Mi, a Rehab Akadémia gyógytornász-fizioterapeutái az European Fascial Distortion Model Association (EFDMA) magyarországi központjában képzett és regisztrált FDM terapeuták vagyunk, akik folyamatosan arra törekszünk, hogy pácienseink számára a lehető legjobb, gyakorlatban bizonyítottan hatékony és effektív módszereket vezessük be és használjuk a mindennapi gyakorlatban az EFDMA magyarországi képzési központjának referencia rendelőjében, a PhysioVit Rehab Akadémián.

Mit jelent ez az Ön számára?

Egy FDM terapeuta a fájdalmakat 6 féle fascia disztorziós típus szerint különbözteti meg. Nagyon fontos számunkra annak megismerése, hogy a mozgásvizsgálat közben Ön hogyan írja le fájdalmát, melyek azok a tevékenységek amelyek erősítik, vagy csökkentik panaszait, milyen jellegűek a fájdalmas pontok, tapintásra hogyan reagálnak, tréningekre milyen válaszreakciót adnak az Ön izmai, ízületi és szalagrendszere, fájdalom pl. hasogató, szúró, égő, kisugárzó, tompa stb... Többek között ezek alapján ismerjük fel a disztorziót és tudjuk majd a manuálterápiás technikát kiválasztani.

Már a mozgásvizsgálatnál megkezdjük annak lokalizálását, hogy a fascia (kötőszövet) elváltozásokat magában foglaló 6db disztorziós lánc közül melyek lehetnek Önnél jelen. Mi történik akkor, ha a mozgásszervi állapotfelmérésnél a fájdalomra fókuszálunk? Nézzünk néhány példát

"A térdkalácsnál érez haránt irányban fájdalmat? Akkor feladatunk a EinFalt disztorziós fascialánc kezelése, az elváltozás korrigálása."
"Kezeit térdére fekteti és így próbálja fájdalmát csillapítani, vagy maszírozza a fájdalmas területet és enyhül a fájdalom? Akkor mi tudjuk, hogy a probléma hátterében a Cilinder disztorziós fasciaprobléma áll, amit kezelnünk kell."
"A gerinc két oldalán érez fájdalmat a derekánál jól körülhatárolható területen? Akkor nekünk a paravertebrális Triggerband disztorziót kell speciális manuális technikával megszüntetni."
"Ujjával rámutat egy jól körülhatárolható fájdalmas pontra a fenék izomzatánál, amikor a fájdalmat kell lokalizálni? Akkor mi tudjuk, hogy a Bull's Eye Hernier Triggerpont disztorziós lánc érintett és ezt kell kezelnünk."
"Térd belső, vagy külső oldalán hosszanti irányban jelentkezik a fájdalom? A megoldás ebben az esetben a Triggerband (TB) disztorziós fascialánc kezelése."

Az FDM központban alkalmazott speciális fascia disztorziós terápiával már számos sportolót, pácienst segítettünk megszabadulni fájdalmaiktól, izomhúzódásaiktól, rándulások utáni panaszaiktól, porckorongsérv és egyéb idegbecsípődés okozta fájdalmaktól, krónikus panaszoktól stb. Eljött az idő, hogy egy olyan egyedülálló helyszínen kamatoztassuk betegkezelésben sikereinket, mint az Akadémia FDM rendelője, az ország jelenlegi egyetlen Typaldos központja, mely egyszerre képzi az orvosokat, gyógytornászokat, osteopathokat, ugyanakkor lehetőséget biztosít állandó szakmai önfejlődésre és egy komplex betegkezelésre.

Hasznos az FDM terápia:

• mozgáskorlátozottságnál
  • fájdalmaknál rendkívül jól bevált terápia, különösen hátfájdalmak, váll- és nyaki fájdalmak,
  • alsó- és felső végtagi mozgásbeszűkülések,
  • porckorongsérv,
  • kisugárzó fájdalmak,
  • sportsérülések,
  • krónikus gyulladások
Ezen túl az un. neurológiai jelenségek, ezen belül az érzészavarok, gyengeség, fejfájás szintén jól kezelhetők az FDM használatával.
A módszer különösen hatékony az akut sérüléseknél. Egy baleset utáni sérülésnél az FDM egy gyors gyógyulási folyamatot tud biztosítani. Mivel a fascia az egész testben megtalálható, ezáltal sok panasz, probléma egészen új megvilágításban orvosolható és nagyon hatékonyan gyógyítató.

Leggyakoribb esetek:

• • Porckorongsérv,
  • • Krónikus deréktáji panaszok,
  • • Ízületi kopások,
  • • Teniszkönyök, golfkönyök,
  • • Carpalis alagút szindróma,
  • • Migrén, fejfájás,
  • • Sportsérülések (rándulás,húzódás, zúzódás) stb.

A fascia disztorziós modellek szerinti mozgásszervi rehabilitáció egy speciális és rendkívül hatékony szakterülete a gyyógytornász-fizioterapeuta és az orvosi csapat napi munkájának.

Kérje szakembereink egyénre szabott tanácsát a bővebb információ érdekében:

Regisztráció gerincfelmérésre itt!